تعداد اعضا سندیکا 189 عضو

تغییر نشانه گذاری، روا داری و سایر مصوبات شورای عالی استاندارد نباید باعث افزایش هزینه های تولید شود.

در نشست مشترک ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کمیته استاندارد ذیل کمیسیون صنایع غذایی اتاق ایران مطرح شد: تغییر نشانه گذاری، روا داری و سایر مصوبات شورای عالی استاندارد نباید باعث افزایش هزینه های تولید شود.

تغییر نشانه گذاری، روا داری و سایر مصوبات شورای عالی استاندارد نباید باعث افزایش هزینه های تولید شود.
 به گزارش روابط عمومی سندیکای صنایع کنسرو ایران؛ در این نشست مشترک 13 مورد از مهم ترین خواسته های صنایع غذایی کشور با نگاهی جامع توسط حاضرین بررسی شد. آقای مهندس مسعود بختیاری با گزارشی از روند پیگیری های کمیسیون در یک ماه گذشته در خصوص جمع آوری خواسته های صنعت غذا جهت طرح در این جلسه و سایر مبادی ذیربط موارد ذیل را مطرح فرمودند: 1- بررسی اندازه نام و عنوان فرآورده و قیاس با اندازه برند 2- حذف حدود روا داری از نشانه گذاری برچسب محصولات صنایع غذایی 3- تغییر نشان استاندارد از isiri به inso 4- تغییر رنگ نشان استاندارد الزام به درج با رنگ سبز ایرانی با کد مشخص 5- درج عبارت « سازمان ملی استاندارد ایران» زیر لوگو و نشان استاندارد 6- اندازه نشان استاندارد به میزان 5 درصد پنل اصلی نمایش 7- درج نشان حلال به میزان 5 درصد پنل اصلی نمایش 8- نقص بحرانی، عمده و یا جزیی 9- رعایت مواد 2 و3 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار دعوت از ریاست محترم اتاق ایران در شورای عالی استاندارد 10- مشکلات سامانه پیامکی 11- الزام به درج نشان حلال 12- الزام استاندارد برای صادرات 13- در نظر گرفتن مدت زمان بیشتر برای تغییرات برچسب گذاری و عدم اعمال تغییرات همزمان
ابوالحسن خلیلی با اشاره به فهرست دستور العمل اجرایی که هر ساله از سوی سازمان ملی استاندارد ابلاغ می شود خواستار کاهش هزینه های متحمل بر تولید کننده که کاهش هزینه های تولید و در نتیجه رضایت مصرف کننده را در برخواهد داشت شدند. دکتر سیف اللهی دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور از برگزاری این دست از نشست ها استقبال نمودند و در خصوص نشانه گذاری گفتند: هر واحدی باید تا زمان تغییر سیلندر از نشانه گذاری قبلی استفاده کند و برای افزایش مدت زمان لازم نیز در حال مذاکره با سازمان ملی استاندارد هستیم. در ادامه آقای آقا علیخانی رئیس ستاد نیز تجمیع و یکپارچه سازی خواسته ها واعلام در زمان واحد به ستاد جهت برگزاری جلسه و پیگیری از سازمان ملی استاندارد را خواستار شدند. در ادامه اعضای کمیسیون و سایر حاضرین در نشست از جمله اتحادیه چیپس و اسنک انجمن آبمیوه و کنساتره، انجمن ماکارونی، انجمن چای، دمنوش و فرآورده های گیاهی، انجمن دارندگان نشان استاندارد، انجمن لبنی، انجمن صنایع گلوکز، فدراسیون تشکل های صنایع غذایی، شورای گفتگوی استان تهران، کانون انجمن های صنایع غذایی ایران و سندیکای صنایع کنسرو ایران موضوعات و مشکلات خود را در زمینه 13 موردی که در جلسه ارائه شد عنوان نمودند. نکته دیگری که مورد توجه قرار گرفت اعمال تغییرات یکپارچه برای دستور العمل هایی است که در طول سال به تولید کنندگان اعلام می شود و همچنین حاضرین از اینکه مجداً دستور العمل های جدیدی با تغییراتی در سمت های سازمان ها ایجاد می شود ابراز نگرانی کرددند. در ادامه: آقای دکتر عزیزپور دبیر کل کانون انجمن های صنایع غذایی کشور نیز گزارشی از روند پیگیری های کانون در خصوص مشکلات دستور العمل نشانه گذاری، روا داری، نشان حلال و … ارائه دارند و با اشاره به برگزاری جلسات کمیته استاندارد کانون و حضور انجمن های صنایع غذایی در جلسات با ارگان های ذیربط از ادامه پیگیری ها همسو با کمیسیون صنایع غذایی خبر دادند. در پایان آقای ابوالحسن خلیلی تجمیع درخواست های انجمن ها در این نشست و ارسال مکاتبه به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید جهت مذاکره با سازمان ملی استاندارد را عنوان فرمودند و مقرر شد اعضای کمیسیون موارد مورد نظر خود را در گروه واتسآپی یا به صورت مکاتبه به کمیسیون اعلام نمایند.
برای دریافت شرح این گزارش توسط آقای مهندس بختیاری مسئول کمیته ابد کمیسیون صنایع غذایی روی لینک زیر کلیک بفرمایید.

کد خبر 321؛ سوسن نعمتی زاد

 





Translate »