تعداد اعضا سندیکا 189 عضو

گزارش جلسه کمیته صنعت کنسرو آبزیان سندیکای صنایع کنسرو ایران

“صورتجلسه کمیته صنعت کنسرو آبزیان29/08/1402” در محل دفتر زرین صنعت سرو

حاضرین در جلسه: آقایان بختیاری، ماندنی، میررضوی، کرانی، معصومی (طبیعت)، پرتو (پولک)، زفرقندی (محفل)، فضلی (اویلا و فامیلا)، یوسفی (ساحل، لادن طلایی)، غیوری زاده (تحفه)، شریفی (خوشبخت)، اسکندری (ویلورا) و خانم نعمتی زاد بودند که به میزبانی آقای محمد زمان مدیر محترم شرکت زرین صنعت سرو در محل این شرکت برگزار شد.

 

 

 

دستور جلسه:

  • تبادل نظر در خصوص وضعیت روز کنسرو ماهی
  • گزارش عملکرد سندیکا در خصوص برگزاری همایش و نمایشگاه جانبی ماهیگیری مسئولانه با تأکید بر زنجیره ارزش تون ماهیان

شرح مذاکرات:

در ابتدا آقای بختیاری در خصوص برگزاری جلسه با آقای دکتر نوروزی رئیس جدید سازمان دامپزشکی کشور توضیحاتی را ارائه نمودند. از جمله موارد مطرح شده در این جلسه، تشکیل کار گروهی ویژه متشکل از مسئولین سازمان دامپزشکی کشور و اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان و دو تن از نمایندگان سندیکا جهت تسهیل در امر واردات تون ماهیان و همچنین کمک به تعیین آمار واقعی صید ماهی تون در استان سیستان و بلوچستان از طریق گواهی های حمل صادر شده توسط ادارات دامپزشکی چابهار، کنارک و دشتیاری بود.

 

در ادامه موارد ذیل نیز توسط اعضای کمیته مورد مذاکره قرار گرفت:

– توصیه به اعضا برای درج قیمت مصرف کننده منطقی

– گسترش ارتباطات با سازمان دامپزشکی کشور و پیگیری تشکیل جلسات کارگروه ویژه تسهیل در امر واردات

– ارسال مکاتبه سندیکا به سازمان حمایت در خصوص افزایش بی رویه قیمت ماهی تون صید داخل

– مصاحبه با ایرنا، تسنیم، رادیو اقتصاد و رادیو گفتگو توسط آقای بختیاری و ارائه راهکارهای کاهش قیمت کنسرو ماهی از جمله تسهیل در واردات و تخصیص به هنگام ارز، تشکیل کارگروه واردات و حذف 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده از کنسرو ماهی

در ادامه آقای بختیاری در مورد بند دوم دستور جلسه کمیته گفتند: به واسطه ارتباطاتی که با سازمان شیلات ایران داشته ایم و تقاضای این سازمان، همایش و نمایشگاه جانبی یک روزه در تاریخ دوم بهمن ماه در محل هتل المپیک با مدیریت اجرایی سندیکا و با حضور مقامات دولتی، سازمان شیلات، بنادر، گمرک، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صمت، اتاق های بازرگانی و همین طور از بخش خصوصی تولید کنندگان کنسرو، تأمین کنندگان، جامعه صیادی، شرکت های پخش، اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای و …. برگزار خواهد شد. خاطر نشان می سازد در این همایش از کتاب تجارت دریا به قلم آقای مخبر معاون اول ریاست جمهوری رونمایی خواهد شد. ضروری است در این زمینه اعضا اعلام مشارکت خود را به خانم نعمتی زاد اطلاع دهند تا از شرایط حضور در همایش و رزرو غرفه مطلع گردند.

 

 

 

 

در پایان مقرر شد اعضای کمیته طبق پکیچ های اسپانسری در نمایشگاه مشارکت نموده، همچنین از آقایان افشار، بنی هاشمی و شاکر به عنوان پیشکسوتان صنعت کنسرو ماهی در همایش تجلیل به عمل آید.

از دیگر مصوبات این جلسه، تشکیل کمپین تبلیغاتی در خصوص آگاهی سازی به مردم در مورد سلامت کنسرو ماهی با حضور اینفلوئنسر های معروف فضای مجازی از جمله هادی چوپان، تشکیل کانال یوتوب و تبلیغات آگاه سازی در کانال های تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و نیز حضور کارشناسان صنعت کنسرو در برنامه های تلویزیونی و رادیویی و همچنین پیگیری درج جمله  “به دلیل وجود فرآیند حرارتی هیچ کنسروی مواد نگهدارنده ندارد” روی محصولات از سازمان غذا و دارو و استاندارد بود. همین طور کوشش شود جمله «قبل از مصرف 20 دقیقه جوشانده شود» از روی قوطی های کنسرو برداشته شود.

 

کد خبر323 سوسن نعمتی زاد





Translate »