تعداد اعضا سندیکا 189 عضو

مصاحبه با مصطفی زفرقندی مدیرعامل شرکت کنسرو سازی یاران (محفل)

مصطفی زفرقندی مدیرعامل شرکت کنسروسازی یاران عنوان کرد:

افزایش دو برابری مواد اولیه و رقابتی نبودن بازار، کار شرکت ها را برای صادرات مشکل کرده است.

به گزارش روابط عمومی سندیکای صنایع کنسرو ایران مصطفی زفرقندی عضو سندیکای صنایع کنسرو ایران و حامی رویداد تون ماهیان بهمن ماه 1402 در گفتگو با روابط عمومی سندیکا موارد ذیل را مطرح نمودند.

 

 

لطفا در مورد گستره فعالیت های شرکت با تمرکز بر تولیدات مربوط به آبزیان در این شرکت توضیحاتی ارائه دهید؟

شرکت مجتمع کنسروسازی یاران با محوریت تولید ، واردات و صادرات انواع کنسروجات گوشتی و علی الخصوص کنسرو تون ماهی در طعم های مختلف با برند محفل : شامل  کنسرو تون ماهی در اوزان 180، 150 و 120 گرمی ، کنسرو تون ماهی 180 گرمی آب نمکی ، کنسرو تون ماهی  180 گرمی  در روغن زیتون ، کنسرو تون ماهی 180 گرمی سیر و فلفل ، کنسرو تون ماهی 180 گرمی شویدی ،  کنسرو تون ماهی 180 گرمی فلفلی ، کنسرو تون ماهی 180 گرمی فلفل و کاری ، برند شینل شامل : کنسرو تون ماهی شینل در اوزان 180 و 150 گرمی و کنسرو تون ماهی 180 گرمی فلفل و کاری ، برند دنیلتون شامل : کنسرو تون ماهی 170 گرمی دنیلتون و غیر گوشتی با برند محفل شامل : کنسرو لوبیا چیتی 230 گرمی ، کنسرو ماهی تون و لوبیا چیتی در سس گوجه فرنگی  230 گرمی ، کنسرو لوبیا چیتی در سس گوجه فرنگی 380 گرمی ، کنسرو لوبیا چیتی با سس چیلی 380 گرمی ، کنسرو لوبیاچیتی با قارچ در سس گوجه فرنگی 380 گرمی ، کنسرو خوراک بادمجان 380 گرمی ، کنسرو ذرت 380 گرمی و کنسرو رب گوجه فرنگی 800 گرمی و با برند شینل شامل : کنسرو لوبیا چیتی با سس گوجه فرنگی 380 گرمی و کنسرو لوبیا چیتی با قارچ در سس گوجه فرنگی 380 گرمی فعالیت دارد.

 

محصولات این شرکت با چه استانداردهایی تولید می شود و از نظر کیفی چه تمایزهایی با محصولات مشابه در بازار دارد؟ 

استاندارد سیستم مدیریت مبتنی بر ISO22000:2018 و استاندارد های ملی ایران

 

 

سیستم توزیع محصولات شما چه مقدار مکانیزه است و برای لطمه ندین کیفیت محصول در پروسه توزیع چه تدابیری اخذ شده است؟ 

این شرکت نظارت مستمر بر نحوه توزیع کالا از طریق نمایندگی ها و موسسات حمل و نقل طرف قرارداد جهت جلوگیری از لطمه ندیدن کیفیت محصولات را انجام می دهد. گستره فروش محصولات این شرکت به صورت اعطای نمایندگی در سراسر  استان های کشور و فروشگاههای زنجیره ای و تعاونی ها و ارگان های دولتی و مشتریان حوزه هورکاء و صادرات محصول به صورت غیر مستقیم به کشورهای همسایه پاکستان ، افغانستان ، عراق ، سوریه و کشور لبنان می باشد. و شایان ذکر است با توجه به افزایش دو برابری قیمت مواد اولیه تولید کنسرو تون ماهی ( علی الخصوص ماهی منجمد داخلی و وارداتی ) و رقابتی نبودن قیمت تمام شده محصولات تولیدی در ایران با رقبای خارجی در کشورهای همجوار ، میزان صادارات این شرکت افت چشمگیری داشته است.

 

سهم تولیدات شما از بازار ایران چه میزان است و آیا برنامه های صادراتی در این مجموعه مورد نظر بوده است؟ 

سهم تولیدات این شرکت از بازار ایران به دلیل شفاف نبودن آمار تولیدات کارخانجات مشابه دقیقاً مشخص نیست. میزان تولید این شرکت 30 میلیون قوطی از تمامی محصولات گوشتی و غیرگوشتی و برون سپاری است. در خصوص صادرات با توجه به توضیحات سوال 3 تاکنون موفق به تحقق اهداف مد نظر شرکت نشده ایم.

 

چه طرح های توسعه ای برای شرکت در دست دارید و در این راستا چه حمایت هایی را نیاز دارید؟ 

برنامه توسعه شرکت باتوجه به گسترش بازار و ترویج فروش محصولات تولیدی شرکت، جدا نمودن خط تولید گوشتی و غیرگوشتی در زمینه سبد محصولات تولیدی است. با توجه به اینکه مکان کارخانه تولیدی با انبار محصولات آماده و مواد اولیه در این شرکت متفاوت است در نظر داریم خط تولید غیر گوشتی را از محل کارخانه به محل کنونی انبار انتقال داده و جهت انبار محصولات تولیدی و مواد اولیه مکان مناسبی تهیه و خریداری گردد. جهت تحقق این موضوع نیاز به اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیرربط جهت تبدیل انبار به خط تولید و همچنین نیاز به تسهیلات بانکی جهت خریداری انبار جدید را داریم.

 

نقش واحد تحقیق و توسعه در شرکت تحت مدیریت جنابعالی چگونه ترسیم شده است؟

در راستای توسعه سبد محصولات تولیدی شرکت با استفاده از واحد تحقیقات و بازاریابی بصورت برون سپاری و نظرات نمایندگان و مشتریان شرکت و بررسی محصولات تولید شده موجود در بازار توسط رقبای داخلی و خارجی و با در نظر گرفتن ذائقه و توان خرید محصولات توسط مصرف کنندگان نهایی گستره فعالیت این شرکت و در نظر گرفتن توان تولید از نظر ماشین‌آلات و تکنولوژی، جمع بندی شده و پس از بررسی و حصول نتیجه در کمیته استراتژی و توسعه سبد محصولات شرکت تصویب و تقویم می گردد و پس از تصویب توسط هیئت مدیره و سهامداران شرکت جهت اجرا به مدیریت ارشد شرکت تفویض می گردد. بطور مثال طی بررسی های به عمل آمده مشخص گردیده که استقبال مصرف‌کنندگان محصولات کنسرو تون ماهی با درب شفاف در مناطق مرفه نشین تهران و سایر کلان شهرها نسبت به محصولات تولیدی با درب ایزی اوپن فلزی بهتر است. در همین راستا این موضوع در شرکت مطرح و پس از تصویب در کمیته تحقیق و توسعه اجرائی گردید.

 

این شرکت موفق شد اولین تولید کننده محصولات کنسرو تون ماهی در شیشه در سال 1398 باشد و نمونه محصولات در نمایشگاه آگروفود همان سال رونمایی گردید ولی به علت امتناع سازمان ملی استاندارد استان محل فعالیت شرکت از صدور مجوز ، پروژه اجرائی نگردید و توسط رقبای دیگر که در سایر استان ها فعالیت می کنند محصول فوق الذکر پس از گرفتن مجوز استاندارد در استان محل فعالیت تولید و به بازار عرضه گردید.

 





Translate »