تعداد اعضا سندیکا 189 عضو

مصاحبه با شرکت «میگو صدر دریا(تاپسی)»

مهندس محسن دشتی‌نژاد، مدیرعامل صدر دریا:

در زمینه محصولات نوآورانه در صنعت محصولات دریایی پیشرو هستیم

 

لطفا در مورد گستره فعالیت های شرکت با تمرکز بر تولیدات مربوط به آبزیان در این شرکت توضیحاتی ارائه دهید؟

شرکت صدر دریا در سال 1370 با هدف پرورش محصولات دریایی تاسیس گردید. شرکت ما با تولید میزان قابل توجهی میگو و ماهی قزل آلای پرورشی در زمینه آبزی پروری در کشور فعال می‌باشد، همچنین میزان تولید بیش از 10 میلیون قوطی انواع کنسرو ماهی تن و قزل آلا در سال را دارا می باشیم. در حال حاضر با تملک 3 واحد تولیدی (2واحد تولیدی در شمال کشور و یک واحد درمنطقه چابهار) فعالیت می نماییم.

 

شرکت ما با هدف تامین نیاز و سلیقه مصرف کنندگان اقدام به تولید انواع کنسرو ماهی، بسته بندی ماهی و میگو، انواع برگر ماهی و میگو با بسته بندی روز دنیا با هدف جذب و سهم در بازارهای جهانی نموده است. هدف ما کمک به افزایش سرانه مصرف آبزیان در ایران، افزایش قابل توجه سهم بازار پریمیوم و حضور   در بازار جهانی است. چشم انداز ما برند شماره یک محصولات نوآورانه در صنعت غذای دریایی در کشور می باشد.

 

محصولات این شرکت با چه استانداردهایی تولید می شود و از نظر کیفی چه تمایزهایی با محصولات مشابه در بازار دارد؟

با بهره مندی از تجربه و  دانش جهانی مطابق با آخرین متد و استانداردهای روز دنیا مبادرت به تولید و عرضه و تجارت فرآورده‌های دریایی به صورت تخصص نموده ایم که در این راستا در مسیر اخذ معتبرترین گواهی نامه های بین المللی اعم از کد IR و EC اتحادیه اروپا هستیم.

  • ارائه بالاترین کیفیت فیله ماهی تون
  • تنوع بالای محصولات و درک ذائقه و سلایق مختلف مصرف کنندگان به منظور افزایش مصرف سرانه محصولات دریایی
  • خلاقیت و نوآوری در خلق طعم های جدید، بسته بندی منحصر بفرد، خلق محصولات جدید
  • تنها تولیدکننده محصولات کنسروی با تکنولوژی درب شفاف تحت طرح صنعتی شماره ID-42963
  • تنها تولید کننده کنسرو قزل آلا زعفرانی
  • در آخر پایداری در کیفیت و ایجاد حس خوب از غذای دریایی

 

سیستم توزیع محصولات شما چقدر مکانیزه است و برای لطمه ندیدن کیفیت محصول در پروسه توزیع چه تدابیری اخذ شده است؟

استفاده از بسته بندی کارتنی چند لایه و سیستم مکانیزه در حین بارگیری علی الخصوص در بارهای صادراتی کاملا مشهود است که بار به صورت پارت هایی با لات نامبر و بچ نامبرهای مشخص پالت چینی و استرچ کش می‌گردد. پالت‌های مربوط با لیفتراک وارد وسیله حمل می شود که با توجه به موارد مذکور کمترین میزان ضایعات ناشی از لجستیک گزارش شده است.

 

سهم تولید شما از بازار ایران چه میزان است و آیا برنامه های صادراتی در این مجموعه مدنظر بوده است؟

با توجه به مزیت منحصر بفرد در بسته بندی و تکنولوژی تولید، در زمینه محصولات نوآورانه در صنعت مربوطه، لیدر و پیشرو هستیم و سهم قابل توجهی از بازار پرمیوم سطح کشور را دارا می باشیم. همچینین حضور قابل توجهی در بازارهای جهانی اعم از حوزه CIS، GCC ، بازهای شمال افریقا، کانادا و… را داریم.

چه طرح های توسعه ای برای شرکت در دست دارید و درین راستا چه حمایت هایی را نیاز دارید؟ و همچنین نقش واحد تحقیق و توسعه در شرکت تحت مدیریت جنابعالی چگونه ترسیم شده است؟

نقش واحد تحقیق و توسعه همواره در مجموعه ما بسیار پر رنگ بوده و پیشتازی در زمینه نوآوری و معرفی محصولات جدید از برنامه ها طرح توسعه می باشد. در این راستا اقدام به تولید محصولات با بسته بندی flexible  نموده ایم که گامی بزرگ و تحولی عظیم در صنعت کنسروسازی کشور می باشد که علاوه بر کاهش هزینه های ترابری کمک به بلابردن میزان سطح کیفی از لحاظ ماندگاری خواهد کرد که در این راستا نیاز به حمایت سازمان های ذیربط جهت اخذ مجوزهای مربوط داریم.





Translate »