تعداد اعضا سندیکا 189 عضو
اخبار صنایع غذایی

یکشنبه های کمیته استاندارد کانون انجمن های صنایع غذایی ایران

اخبار صنایع غذایی

جلسه کمیته استاندارد کانون انجمن های صنایع غذایی با حضور سرکار خانم پیراوی مدیر کل نظارت بر استاندارد صنایع غذایی، آرایشی، بهداشتی و حلال برگزار شد. این نشست با حضور انجمن افزودنی ها، سندیکای صنایع کنسرو ایران، شرکت دلپذیر، انجمن ماکارونی، شیرینی و شکلات، انجمن گوشتی و … و سرکار خانم پیراوی مدیر کل محترم نظارت بر استاندارد صنایع غذایی، آرایشی با مدیریت آقای عزیزپور دبیر کل محترم کانون انجمن های صنایع غذایی در محل سالن کنفرانس شماره 2 اتاق بازرگانی تهران با دستور جلسه: – رتبه بندی و منشاً گذاری استانداردهای ملی-موضوعات مرتبط با شرکت های تولیدی و دفاتر استانی برگزار شد.

در ابتدای جلسه آقای عزیزپور با ارائه گزارش مختصری در خصوص موضوع جلسه که دغدغه های واحدهای تولیدی غذایی در خصوص نشانه گذاری و بحث روا داری و مشکلات واحدها با مراکز استانداردهای استانی بود بیان فرمودند. سپس خانم پیراوی با توجه به دعوت کانون، هدف از این جلسه را مروری بر بازنگری ها و مقررات حاکم بر استاندارد در صنایع غذایی عنوان فرمودند. ایشان استاندارد سازی در دفتر نظارت بر صنایع غذایی و بهداشتی و بر طرف کردن ابهامات در این صنایع را از وظایف سازمان استاندارد دانستند و گفتند: دستور العمل جدیدی تدوین و اعلام نشده است، از آن جایی که دایره شمول بحث صنعت در مبحث استاندارد بسیار گسترده است و هر تغییر براساس مصوبه هیأت وزیران در مدت زمان مشخص با تطبیق و نظرخواهی از تشکل های مرتبط بازنگری و در دستور العمل ها لحاظ خواهد شد.

ایشان از واحدها خواستند تا فهرست محصولاتی که به صورت عمده و برای بسته بندی استفاده می شود را به کانون اعلام نمایند تا استاندارد مربوطه از طرف سازمان به واحدها اعلام شود. در ادامه حاضرین در جلسه موارد و مشکلات خود را از جمله درج حلال بر روی
محصولات صادراتی، رنگ لوگوی جدید استاندارد و … عنوان نمودند و دکتر پیراوی نیز راهنمایی های لازم را ارائه فرمودند.

در پایان خانم پیراوی راهنمای دستور العمل نحوه نشانه گذاری محصولات دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد که در تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۰۲برای دومین بار تجدید نظر گردیده و در مورخ۱۴۰۲/۰۲/۱۶ ابلاغ شد را برای حاضرین مرور و دستور العمل را شش ماه پس از ابلاغ در تاریخ ۱۴۰۲/۰۸/۱۹ لازم الاجرا دانستند.





Translate »