تعداد اعضا سندیکا 189 عضو

پیگیری کمیته صنعت کنسرو آبزیان سندیکا در خصوص مجوز افزایش قیمت کنسرو ماهی تون

بیش از ۲۰ روز از مطالبه به حق تولید کنندگان صنایع کنسرو ایران در خصوص دریافت مجوز افزایش قیمت منطقى بر مبناى قيمت واقعى مواد اوليه و هزينه هاى توليد محصولات کنسروی می گذرد.…

تعدادى از اعضای کمیته صنعت کنسرو آبزیان سندیکا روز جاری با حضور در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و بلافاصله پس از آن با حضور در دفتر جناب آقای دکتر برادران، معاونت محترم صنایع عمومی وزارت صمت  درخواست موافقت با افزایش منطقى قیمت کنسرو ماهی تون را داشتند.
در جلسه مذكور آقاى دكتر نوروزى نماينده محترم مردم شريف على آباد و كتول و عضو كميسيون كشاورزى مجلس و آقاى دكتر شه پرست، مدير كل صنايع غذايى وزارت صمت
نيز حضور داشتند.

 

 

مكان:
وزارتخانه صمت و سازمان حمايت توليد كنندگان و مصرف كنندگان

زمان: دوشنبه ٢ خرداد ١٤٠١

به گزارش روابط عمومی سندیکای صنایع کنسرو ایران؛

از آن جا که کالای کنسرو ماهی تون، بدون انجام بررسى هاى لازم و به صورت غير كارشناسى مشمول قيمت گذاری تثبیتى و پيشينى شده است، فرايند اخذ مجوز افزايش قيمت اين محصول بسيار پيچيده و زمانبر گرديده كه اين امر مشكلات فراوانى براى اين صنعت ايجاد كرده است.
اين در حالى است كه دولت هيچ كنترل و نظارتى بر روى ماده اوليه اصلى اين صنعت يعنى ماهى تون صيد داخل ندارد و از ابتداى سال تا كنون قيمت ماهى تون صيد داخل بيش از پنجاه درصد افزايش يافته است.
از طرف ديگر، روغن، قوطى، درب آسان بازشو، دستمزد و ساير هزينه هاى توليد نيز افزايش چشمگيرى را به خود ديده است كه همه اين موارد براحتى قابل احصاء ميباشد.

طی مذاكرات و پيگيرى هاى فراوانى که از بیست روز گذشته توسط سندیکا با مسئولين وزارت صمت و سازمان حمایت صورت پذيرفته است تا كنون توسط ستاد تنظيم بازار هيچ اقدامى در جهت صدور مجوز افزايش قيمت منطقى كنسرو ماهى صورت نپذيرفته است.
تعلل بى مورد در اين امر، ضمن سردرگمى و بلاتكليفى توليد كنندگان، وقفه در توليد را درپى خواهد داشت كه اين خود ميتواند به كمبود كالا، تلاطم و آشفتگى در بازار، افزايش بيكارى، از دست دادن مشتری های صادراتی و افزايش نارضايتى عمومى منجر شود.

چنین مسائلی در مورد کنسرو رب گوجه فرنگی نیز صادق است.

 

اميد است مسئولين مربوطه با قيد فوريت اين درخواست به حق و منطقى توليد كنندگان را اجابت نمايند.





Translate »