تعداد اعضا سندیکا 189 عضو
نشست شورای سیاست گذاری همایش تون ماهیان سازمان شیلات ایران

نشست شورای سیاست گذاری همایش تون ماهیان سازمان شیلات ایران

نشست شورای سیاست گذاری همایش تون ماهیان سازمان شیلات ایران و سندیکای صنایع کنسرو ایران برگزار شد.

نشست شورای سیاست گذاری همایش تون ماهیان سازمان شیلات ایران
این جلسه که با حضور آقایان نادری مدیرکل امور صید، رجایی رییس گروه آب های دور، رستمی معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع، سهرابی مدیرکل امور مالی، حیدری امور اداری، آزادی مشاور بین الملل، صفی یاری رییس گروه بهبود کیفیت، بختیاری رئیس هیأت مدیره و نعمتی زاد روابط عمومی سندیکا با موضوع محورهای اصلی همایش، زمان و مکان برگزاری رویداد، حامیان و… در محل سازمان شیلات ایران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سندیکای صنایع کنسرو ایران در ابتدای جلسه آقای دکتر مختاری مدیر کل دفتر بهبود کیفیت فراوری آبزیان سازمان شیلات ایران این همایش را رویدادی بسیار ارزشمند در صنعت تون ماهیان و کنسرو دانستند و مشارکت سازمان شیلات و سندیکای کنسرو به عنوان دو متولی اصلی صنعت صید تون ماهیان و فراوری آن از طریق فرایند کنسرو سازی را زمینه ساز تعاملات و نتایج اثر بخش دانستند. حضور معاونت صید تون ماهیان، تولید کنندگان که مسئولیت اصلی فراوری و فروش محصول را دارند؛ همچنین حضور وزرای مرتبط با صنعت، استاندار استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان به عنوان سایر ذینفعفان بخش تولید و تشکل های استان مربوطه، مشارکت دبیرخانه مناطق آزاد، وزارت دفاع، فروشگاه اتکا، فروشگاه های زنجیره ای، استانداری و … تاکنون در این همایش پیش بینی شده است.

آقای نادری مدیرکل امور صید سازمان شیلات ایران دو محور اصلی همایش را ماهیگیری مسئولانه، پژوهش و تحقیقات در فراوری بازار کنسرو ماهی دانست و از برگزاری کنفرانس دو سالانه با تأکید بر زنجیره ارزش تون ماهیان در آینده خبر داد. برگزاری جلسات BtoB، بررسی و چاره جویی مشکلات صید و ماهیگیری عرضه کیفیت کنسرو ماهی درجه یک ایرانی و ارائه مقالات و پژوهش ها در حوزه تولید کنسرو ماهی، رقابت در بازار جهانی، مباحث مربوط به صادرات، واردات از مواردی است که این همایش قرار است دنبال کند.

آقای بختیاری رئیس هیأت مدیره و مسئول کمیته صنعت کنسرو آبزیان سندیکا ضمن تشکر از دعوت سازمان شیلات ایران و با تأکید بر مسائل و مشکلات کلان اقتصادی که در کشور حاکم است، گفتند: باید این باور در رده های بالا و پایین مدیریتی ایجاد شود که در سایه مشارکت دولت و بخش خصوصی است که موانع اقتصادی مرتفع می گردد. ایشان مشارکت فوق العاده بین سازمان شیلات و سندیکا در طول سالیان گذشته را نمونه بارز این امر دانستند و در ادامه افزودند: با وجود موانع و مشکلات بسیاری که در صنعت کنسرو ماهی پس از مصوبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ و پیشینی شدن قیمت کنسرو ماهی به وجود آمد و این صنعت را در آستانه نابودی قرار داد؛ هم اکنون طی مصوبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲ این کالا از شمول قیمت گذاری پیشینی خارج شده است و برگزاری این کنفرانس می تواند نتایج خوبی در خصوص بازار این محصول، گسترش ارتباطات بین زنجیره های تامین و فراوری ایجاد نماید.

در پایان آقای بختیاری خواستار دیدگاه واقع گرایانه به برگزاری این کنفرانس شدند و افزودند: مطمئاً وجود تحریم ها حضور مشارکت کنندگان خارجی را کم رنگ خواهد کرد. ایشان با اشاره به برگزاری کنفرانس تون ماهیان در سال ۸۵، از برگزاری کنفرانس در سال جاری متناسب با شرایط و فضای حاکم و توان صنعت کنسرو استقبال نمودند.





Translate »