توسعه برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای با سرمایه تولیدکنندگان!

اقتصادسبز آنلاین: برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای از محل وجوه حاصل از فروش واحدهای تولیدی اقدام به توسعه و افزایش تعداد فروشگاه‌ها با سرمایه تولیدکنندگان کرده‌اند.

اقتصادسبز آنلاین: برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای از محل وجوه حاصل از فروش واحدهای تولیدی اقدام به توسعه و افزایش تعداد فروشگاه‌ها با سرمایه تولیدکنندگان کرده‌اند.

مهندس جمال رازقی جهرمی، رئیس هیأت مدیره شرکت ستاره یخی آسیا (ب.آ) در گفت‌وگو با خبرنگار ما و در واکنش نسبت به خبر منتشر شده یک فروشگاه زنجیره‌ای درخصوص تسویه مطالبات تولیدکنندگان بزرگ، ضمن بیان این مطلب تصریح کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای در طول دو دهه گذشته روند توسعه‌ای مطلوبی را طی می‌کردند تا این‌که در طول سال‌های اخیر از انجام تعهدات خود با تولیدکنندگان طفره رفته‌اند.
وی افزود: این رویکرد باعث تأخیرهای طولانی در پروسه پرداخت‌ها به تأمین‌کنندگان شد که فروشگاه‌ها «رفاه» نمونه شاخص آن است.
رازقی جهرمی با یادآوری این‌که مطالبات برخی واحدهای تولیدی بعضاً تا 1.5 سال نزد فروشگاه‌های زنجیره‌ای باقی مانده است، خاطرنشان اساخت: اخیراً فروشگاه‌های زنجیره‌ای «رفاه» پیشنهاد داده با وجود مطالبات معوق گذشته تولیدکنندگان کالاهایشان را جهت فروش ارسال کنند تا بدون کسر کارمزد، مطالبات آن‌ها پرداخت شود که در عمل چنین امکانی برای تأمین‌کنندگان وجود ندارد.
وی با تأکید بر این‌که آیا وزارت صمت که پروانه فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای را صادر کرده پیگیر مطالبات تولیدکنندگان است یا باید از طریق مراجع قضایی مطالبات پیگیری شود‌، متذکر شد: اخیراً برخی فروشگاه‌ها پیشنهاد اعطای ماشین به‌جای طلب‌های 5 تا 6 ماهه نیز ارائه داده‌اند که معقول به نظر نمی‌رسد.
رئیس هیأت‌مدیره شرکت ستاره یخی آسیا (ب.آ) با یادآوری مطالبات مجموعه‌اش از اسفند 1401 تا خرداد 1402 که از سوی فروشگاه «رفاه» پرداخت نشده، افزود: البته برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای نظیر «هایپراستار» عیناً به تعهدات خود مطابق قرارداد عمل کرده و برخی فروشگاه‌های دیگر هم با تأخیرهای کوتاه مدت با تولیدکنندگان تسویه حساب می‌کنند.