تعداد اعضا سندیکا 189 عضو

تداوم صادرات رب گوجه فرنگی و تخصیص ارز جهت واردات تون ماهیان دو خواسته اصلی تولیدکنندگان صنایع کنسرو

 محمد میررضوی دبیر سندیکا در جلسه کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد: تداوم صادرات رب گوجه فرنگی و تخصیص ارز جهت واردات تون ماهیان دو خواسته اصلی تولیدکنندگان صنایع کنسرو است.
به گزارش روابط عمومی سندیکای صنایع کنسرو ایران در جلسه ای که روز دوشنبه ۷تیرماه ۱۴۰۰ باحضور جناب آقای ساداتی نژاد ریاست محترم کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ایران و آقایان دکتر عزیزپور دبیرکانون انجمن های صنایع غذایی، دکتر قاسمی رییس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران و محمدمیررضوی دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران و سایر مدعوین در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، دبیر سندیکا گفت: جلوگیری از صادرات رب گوجه فرنگی در سال های گذشته سبب شد کشاورزان رغبتی به کشت گوجه فرنگی نداشته باشند و به کشت های جایگزین از جمله چغندر روی بیاورند. خشکسالی نیز از علت های کم شدن گوجه در بازار بوده است. میررضوی بااشاره به اینکه تولید رب گوجه فرنگی باعث اشتغال هزاران کشاورز و کارگر در کارخانجات می باشد و صادرات رب گوجه فرنگی ایران نیز توانسته است در جهان جایگاه ارزنده ای کسب کند لذا ادامه صادرات رب گوجه فرنگی با یاری مسئولین افق های روشنی را در پیش خواهد داشت و پیشنهاد می گردد که صادرات میوه گوجه فرنگی متوقف گردد.
ایشان در ادامه این جلسه گفتند: کنسرو ماهی تون غذایی مغزی برای قشر متوسط ضعیف (کارگر، کارمند و دانشجو)  بود که هم اکنون به دلیل بهای تمام شده آن از سفره خانوار حذف شده است. در پایان درخواست شد که جهت واردات تون ماهیان همچون کالاهای اساسی از ارز دولتی استفاده شود.





Translate »