تعداد اعضا سندیکا 189 عضو

برگزاری جلسه کمیته صنعت رب گوجه فرنگی سندیکای صنایع کنسرو ایران

جلسه کمیته صنعت رب گوجه فرنگی سندیکای صنایع کنسرو ایران با رویکرد استمرار روند تولید و حفظ ثبات بازار و تأمین مایحتاج قشر ضعیف و متوسط کشور با در نظر داشتن شرایط کنونی کشور برگزار شد.

 

با توجه به حادثه سقوط بالگرد ریاست محترم جمهوری و هیأت همراه اعضای کمیته ضمن ابراز تاسف و تسلیت این فقدان و تشکر از تلاش ها و پیگیری های رییس جمهور فقید از آن جا که این جلسه از قبل تنظیم شده بود و مدعوینی نیز از استان های تهران، شیراز، کرج، کرمانشاه و هرمزگان دعوت داشتند؛ جلسه با حضور اکثریت تشکیل شد.

 

 

شرکت های روژین تاک، یک یک، دشت نشاط، اویلا و فامیلا، چین چین، گلنوش، حیات، تک چین، آقای بختیاری رییس سندیکا، آقای مختاریانی ناب رییس سندیکا و مسئول کمیته و آقای عبداللهی مسئول کمیته صادرات سندیکا از جمله حاضرین در جلسه کمیته بودند.

برخی از موارد مهمی که در جلسه مطرح شد به شرح ذیل بود:

  • توسعه کشت قراردادی؛ آقای عبدالله با اشاره به اهمیت کشاورزی قراردادی؛ آینده بسیار روشنی برای تولید و صادرات رب و بالا بردن میزان اشتغال و کم شدن هدر رفت گوجه متصور شدند.
  • آقای طائریان از سندیکا خواستند تا در جهت تسهیل صادرات قدم بردارد و با رصد قیمت های جهانی رب به صادرکنندگان خدماتی طبق شرایط روز ارائه دهد؛ از جمله:  مرتفع ساختن چالش های رفع تعهد ارزی، سوبسید صادراتی و …
  • بررسی میزان صادرات در سال 1402 با توجه به آمار موجود در سایت گمرک ایران؛ صادرات به 69 کشور که در رأس آن ها عراق و روسیه بودند و صادرات از 59 نقطه که بیشترین میزان برای استان ارومیه بوده است.
  • رصد آمار تولید و قیمت گوجه فرنگی خام در دو بازه زمانی اردیبهشت تا اواخر خرداد و مرداد ماه تا اواسط آبان
  • اثرات سیل و شرایط جوی بر روی رنگ گوجه فرنگی خام و تاثیر مستقیم آن روی قیمت گوجه فرنگی خام و محصول نهایی کنسرو رب گوجه فرنگی
  • عدم تمایل تولید کنندگان به افزایش قیمت به دلیل از دست دادن سهم بازار

در پایان آقای بختیاری از دبیرخانه خواستند کارگروه کشت قراردادی را تشکیل و در این زمینه اقدامات لازم صورت پذیرد.

کد خبر:367 سوسن نعمتی زاد

 





Translate »